20141219_155536_resized

Mieluisin joulutoivelahja  Lotalla ( 3v ) on Teletappi-nukke.

Tieto oli että sellaisia ei enää ehkä kaupasta löydy.

Olen kierrellyt kaikki Kuopion/ Siilinjärven kaupat, joihin olen osunut.  Ei löydy Teletappeja.  Olen nimittäin aika huono kaupassa kävijä.  Joulumessuja ja – myyjäisiä olen kyllä kolunnut myyjänä sekä asiakkaana tänä vuonna tavallistakin enemmän ja niistä kuvaa ehkä vasta Joulun jälkeen.  Kiireisenä ovat minua pitäneet joten tämä blogin päivittäminen on jäänyt minimiin,  kuvia kyllä on otettuna.

20141219_155547_resized Minulla on ollut jo 70-luvun loppupuolelta perinteinen ”nuken naama” jemmassa.  Se on kulkenut kaikki vuosikymmenet muutoissa ja kaikin puolin olen sitä varjellut ja odottanut sille parhainta käyttöä.

Nyt tuli Teletapin teon vuoro kun sitä ei löytynyt kaupasta – ei kun tehdään se ja muistin tuon naaman !!

Etsin netistä nuken kuvat ja sitten ompeluhommiin.  Tämä nukke onkin aika yksinkertainen ja kaavoitus helppo.  Nuket yleisesti ottaen ovat mahottoman suuritöisiä – kaikenlaiset mollamaijatkin mutta ei tämä.

Olen lopputulokseen oikein tyytyväinen vaikkei se nettikuvan näköinen ihan olekkaan mutta ei tarvitsekkaan sillä uskon pikkuLotan tykkäävän tästä pehmonukesta.

20141219_182753_resized

Lotan oma äiti oli löytänyt kirppikseltä jo useammankin Teletapin joten eiköhän niitä ole jo koko kaveriporukka.  Tälle nukelle pitää kehitellä vielä jokin kiva Joulutarina !

20141220_074744_resized