kesäkuu, juhannuskankaat 001

Juhannus ja Juhannuksen kankaat ovat nyt Afrikka-kankaita,

 joita olen saanut tuliaisiksi parilta ystävältä menneinä vuosina.  Olen säästänut ja jopa varjellut näitä aarteitani liian hätäisiltä tärväyksiltä.  Tarkoitan että haluan löytää näille arvoisensa käytön.  Ovathan näinkin voimakkaat ja ei niin suomalaiset kankaat melkoisen vaativia käyttöön.

Olen käyttänyt näitä aikaisemmin pieniä paloja  joihinkin laukkujen sekä kukkaroiden vuoriin/päällisiin.

 Kuvassa ei ole edes kaikki mallit.

kesäkuu, juhannuskankaat 002

 

kesäkuu, juhannuskankaat 003
kesäkuu, juhannuskankaat 010

 

Onhan joukossa pari ruskeatakin kangasta, joista saa minulle helposti kivaa päällepantavaa.

Nyt on kuitenkin tullut aika (=kulunut tarpeeksi vuosia) tehdä näistä kuoseista vaatettakin ja ensin itselleni sitten Leenalle ja ehkä pikkutytöillekin.  En kuitenkaan tyynyliinoihin, joka olisi tietysti helpointa.

Siis räväyttämään ja ilmeisesti tämä Juhannuspäivä on inspiroiva (huono ja kylmä sää) aika tälle ompelulle.

Vein pikkutytöt takasin kotiinsa Järvenpäähän ja paluumatkalla junalla Kuopioon ostin uuden lehden; SUURI KÄSITYÖ.  Tämä lehti ei tule minulle tällä hetkellä ja olenkin huomannut irtonumeroiden ostossa parhaan puolen eli kun sen ostat lehtikioskista, tulee se varmimmin hyödynnettyä .

Siitä löytyi hyviä malleja moneen:  mm  mainioita kuoseja ja sopivia kesämalleja,

kesäkuu, juhannuskankaat 011

kesäkuu, juhannuskankaat 012

kesäkuu, juhannuskankaat 013

kesäkuu, juhannuskankaat 009

Otin esille muutaman trikoisenkin kankaan, joita on ajoittain kiva katsella.  Josko ehtisi näihinkin käsiksi ja nämäkin olleet kangaskaapissani 5-15 vuotta.  Näillekin oli uudessa käsityölehdellä mallia.

Toivottavasti syntyy valmista ja laitetaan sitten uutta kuvaa.

Puutarhastakin olen ottanut kuvaa ja niistäkin olisi juttua kunhan ehtisi tälle koneelle vähän useammin – on ollut postaukset harvassa nykyään ja pikkasen harmittaa .

Jussin jatkoa !