Kroatian Ludbregin kaupungin keskuspuiston linnan pari puuta ja minä:

minä ja 2 puuta

World Art Games 2013 ovat takanapäin ja onnellisesti kotona.  Minulle kylläkin yhden viikon matka olisi sopiva pituus sillä kotia tuli jo ikäväkin kun kolme viikkoa reissasin yhtäjaksoisesti.

UUsi koti ja vielä muuttojärjestelytkin pikkasen kesken täällä !  Mutta matka oli onnistunut ja meidän suomalaisten seitsemän hengen porukkamme oli niin mahtava joukko että…

Tässä kuvasatoa puistostani, jonka sain vaatettaa.  Puisto olikin oivallinen sillä sitä ympäröi linna vanhoine rakennuksineen eikä siellä ollut mitään muita ”kukkia”, ainoastaan isot vanhat lehtipuut.

kesäkuu 2013 096

Viimeinen sauma valmistumassa.

 kesäkuu 2013 097

kesäkuu 2013 098

kesäkuu 2013 102

punaisia puita

sinisiä puita

punaisia puita II

vihreä puu

aniliini puu

sininen puu II

Tämä urakka tuli pystytetyksi yhtenä pitkänä tiistai-päivänä.  Tietysti valmistelevaa työtä olin tehnyt kotona Suomessa kuukausikaupalla.  Sain maaliskuun lopulla kuvia ja mittoja puista ja työ alkoi lankavarastoni penkomisella – suunnittelulla ja neulekone töihin.

Useampi puu oli ympärysmitaltaan n. 180 cm.  Lankaa kului koko revohkaan n. 14 kg.  Ohjeiksi paikallisille annoin että ottavat ”puun vaatteet” pois viimeistään talvella kun värit ovat haalistuneet – kaikki vaan roskikseen.  Minä en siten kantanut mitään kotiin.  Matkalaukkuni piti olla ihanan tyhjä mutta kummasti siinä oli painoa paluumatkallakin.

Tässä yksi puiden kuva otettuna 23.3.2013:

111 cm

Suosittelen Kroatiaa matkailumaaksi muillekkin !  Vaikka Jugoslavian sodasta on vasta 20 vuotta, emme nähneet siitä juuri merkkejä. Ihmiset, maisemat, rakennukset, siisteys olivat ensiluokkaista.  Saatan laittaa muutaman kuvan tännekin.

..niin, teinhän minä puistoihin muutaman pienen neulegraffiti-iskunkin – niitä kuvia sitten seuraavassa postauksessa.