Tämän kevään viimeinen ompelusessio on tehty ja kone laitettu pakettiin.

mekko 001

Olen tehnyt tänä talvena jo usemmankin mekon näin:

Vanha t-paitani kaapista /kirpputorilta + siihen sopiva kangas omista varastoistani liitetään yhteen ja se on siinä.

Leikkasin paidan vyötärön korkeudelta ja ompelin helmakangasta (koko kankaan leveys x 2) rypyttäen erityisesti keskikohdaltaan edestä sekä takaa.

Nämä ovat minulle sopivia kun värit ja kuosit ovat minun maailmaani – mutta milloin ehdin niitä käyttää kun jälleen kerran huomaan että näitä riittää vaatekaapissani.  Erityisesti nyt kun teen muuttoa !!

 mekko 002

Mekon helmakangas on niin ihana ja vielä Africasta saatua tuliaiskangasta.  Siksi oli tärkeää että sivusaumassa on päällepäin näkyvissä teksti.

Tällä minä prassailen sitten seuraavan kerran Riistavedellä,  omalla rannalla helmat tuullessa heiluen.

Nyt vielä viikko muuttokuormien vientiä, siivoamista ja taitaa paikkojen uudelleen järjestelyssä mennä seuraava kuukausi.  Olen nimittäin ollut aikamoinen orava, joka säästää kaikenlaista, josta vielä joskus saisi jotain todella kivaa käyttökelpoista.

Kesä on tullut !

??????????????????????